Jump to content
  • 0

Various animated frames for hero and NPC


ToshaAngel

Question

7 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

You can use one repeat graphics to iddle each one, example

If you want 8 frames to you hero - let's think about your frames, if hero has eight movement frames designed and npc has four, you have to draw all of these in 8 frames, but when put 4 frames each npc you draw repeated. follow below

 

 

graphic HERO EXAMPLE

HERO - iddle 8 movements

FRAME1 - movement 1

FRAME2 - movement 2

FRAME3 - movement 3

FRAME4 - movement 4

FRAME5 - movement 5

FRAME6 - movement 6

FRAME7 - movement 7

FRAME8 - movement 8 

 

graphic NPC EXAMPLE 1

NPC - iddle (first tip will extend the npc iddle frame during time) 4 movements

FRAME1 - movement 1

FRAME2 - movement 1

FRAME3 - movement 2

FRAME4 - movement 2

FRAME5 - movement 3

FRAME6 - movement 3

FRAME7 - movement 4

FRAME8 - movement 4 

 

graphic NPC EXAMPLE 2

NPC - iddle2 (second tip will shorten the npc iddle frame during time) 4 frames

FRAME1 - movement 1

FRAME2 - movement 2

FRAME3 - movement 3

FRAME4 - movement 4

FRAME5 - movement 1

FRAME6 - movement 2

FRAME7 - movement 3

FRAME8 - movement 4 

 

graphic NPC EXAMPLE 3

NPC - iddle3 (third tip will be an option for specific graphics) 4 graphics

FRAME1 - movement 2

FRAME2 - movement 1

FRAME3 - movement 2

FRAME4 - movement 3

FRAME5 - movement 4

FRAME6 - movement 3

FRAME7 - movement 2

FRAME8 - movement 1 

 

later. 

Acess engine Directory

/Interset Engine/Server/Resource/ open Config.json

 

I Think you can change here basic frames to 8 in Iddle Frames

 },
  "Sprites": {
    "IdleFrames": 4,
    "NormalFrames": 4,
    "CastFrames": 4,
    "AttackFrames": 4,
    "ShootFrames": 4,
    "WeaponFrames": 4,
    "NormalSheetAttackFrame": 3,
    "NormalSheetDashFrame": 1,
    "MovingFrameDuration": 100,
    "IdleFrameDuration": 200,
    "TimeBeforeIdle": 4000

 

If I do not help you or you dont understand pls send me

Link to comment
Share on other sites

  • 0
10 hours ago, Mitsueda said:

Вы можете использовать одну повторяющуюся графику для простоя каждой, например

Если вы хотите, чтобы ваш герой 8 кадров - давайте подумаем о ваших кадрах, если у героя есть восемь разработанных кадров движения, а у npc четыре, вы должны нарисовать все это в 8 кадрах, но когда помещаете 4 кадра, каждый npc, который вы рисуете, повторяется. следуйте ниже

 

 

графический ПРИМЕР ГЕРОЯ

HERO - холостой ход 8 движений

КАДР1 - движение 1

FRAME2 - движение 2

FRAME3 - механизм 3

FRAME4 - движение 4

FRAME5 - движение 5

FRAME6 - механизм 6

FRAME7 - механизм 7

FRAME8 - механизм 8 

 

графический NPC ПРИМЕР 1

NPC - iddle (первая подсказка будет увеличивать время ожидания npc) 4 движения

КАДР1 - движение 1

FRAME2 - движение 1

FRAME3 - движение 2

FRAME4 - движение 2

FRAME5 - механизм 3

FRAME6 - механизм 3

FRAME7 - движение 4

FRAME8 - движение 4 

 

графический NPC ПРИМЕР 2

NPC - iddle2 (второй наконечник сократит время ожидания npc-кадра) 4 кадра

КАДР1 - движение 1

FRAME2 - движение 2

FRAME3 - механизм 3

FRAME4 - движение 4

FRAME5 - движение 1

FRAME6 - движение 2

FRAME7 - механизм 3

FRAME8 - движение 4 

 

графический NPC ПРИМЕР 3

NPC - iddle3 (третий совет будет вариантом для конкретной графики) 4 графика

FRAME1 - движение 2

FRAME2 - движение 1

FRAME3 - движение 2

FRAME4 - механизм 3

FRAME5 - движение 4

FRAME6 - механизм 3

FRAME7 - движение 2

FRAME8 - движение 1 

 

потом. 

Каталог движка доступа

/ Interset Engine / Сервер / Ресурс / открыть Config.json

 

Думаю, вы можете изменить здесь базовые кадры на 8 в холостых кадрах.

 },
  «Sprites»: {
    «IdleFrames»: 4,
    «NormalFrames»: 4,
    «CastFrames»: 4,
    «AttackFrames»: 4,
    «ShootFrames»: 4,
    «WeaponFrames»: 4,
    «NormalSheetAttackFrame»: 3,
    " NormalSheetDashFrame »: 1,
    « MovingFrameDuration »: 100,
    « IdleFrameDuration »: 200,
    « TimeBeforeIdle »: 4000

 

Если я вам не помогу или вы не понимаете, пожалуйста, пришлите мне

Thank you very much!
Something I didn't think of such a solution)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...